HVAD ER BEGYNDERSTÆVNER?

Begynderstævner er for den øvede svømmere.

Der er fire stævner fordelt over sæsonen, som afholdes på skift af de deltagende klubber.

Begynderstævner er rigtige svømmestævner tilpasset børn som ikke har prøvet at deltage i konkurrencesvømning før.

Her er det sociale i højsæde, hvor jævnaldrende børn og unge mødes til stævne under trygge, sjove og afslappende forhold.

De fire stævner i sæsonen 2023/2024:

1. Aabybro søndag d. 1. oktober 2023

2. Aars søndag d. 19. november 2023

3. Arden søndag d. 4. februar 2024

4. Frederikshavn søndag d. 10. marts 2024

Stævnerne oprettes under event og det er muligt at tilmelde sig ca. 4 uger før hvert stævne via hjemmesiden https://svommeklubbenjet.dk

PRAKTISKE INFORMATIONER:

Et begynderstævne varer typisk ca. 4 timer (inkl. opvarmning). Svømmerne må max deltage i 3 løb, derudover skills og holdkapper. Længste distance er 100 m. Skills er øvelser, der skal vises frem. Disse trænes på forhånd inden stævnet. Dit barns træner vil vælge, hvad dit barn skal svømme.

Da stævnerne afvikles omkring middagstid, vil det være en god idé hvis børnene enten har spist hjemmefra eller har en lille sund madpakke med. Flere steder er det også muligt at købe mad i cafeteria. Der er varmt i svømmehallerne så tilskuere opfordres til at tage let tøj på/med.

Forældre kan vælge selv at køre deres barn til stævnet, ellers koordinerer vi gerne, sådan at alle kommer afsted. Men der vil være behov for forældrekørsel, da vores trænere ikke har mulighed for at tage svømmerne med.

Svømmerne fra JET sidder sammen. Trænerne hjælper og guider svømmerne i forhold til de enkelte løb.

Der uddeles medaljer til alle stævner.

Hold i dag